05 października

Orzechowa Nutella


Mamusiu, zjadłabym jakiś deser...
Zaczyna się burza mózgu co by tu zrobić by zaspokoić zachciankę swojej pociechy a jednocześnie by zawarte w nim składniki dostarczyły wartości odżywczych a nie samych pustych kalorii. Po krótkim namyśle i wyjęciu kilku składników pytam moją 6-cio letnia córkę czy snickers może być, a moje dziecko na to " a co to jest snickers mamusiu?" Nie uwierzycie ale to chyba największy komplement jaki dostałam od dłuższego czasu ;) Jestem z siebie dumna, że udało mi się ustrzec moje dzieci przed nałogowym spożyciem cukru ze sklepowych półek. Wiem, że jest to nieuniknione gdyż odziaływanie środowiska na pewno zrobi swoje ale najważniejsze dla mnie jest to, że wychowuje moje dzieci wtłaczając im jak mantrę nawyki zdrowego odżywiania. A zatem jeśli i Ty masz czasami zachcianki, bo każdy je ma i to jest nieuniknione polecam zdrowy zamiennik nutelli na domowy krem orzechowy.

Domowa Nutella

  • 100 g dowolnych orzechów (mieszanka będzie super)
  • 100 g migdałów
  • 100 g daktyli
  • 100 g suszonych moreli
  • 1 łyżka kakao (surowego)
  • 1 szklanka mleka sojowego (lub innego)
Sposób przygotowania:
Do miksera wrzucamy w pierwszej kolejności orzechy wraz z migdałami i zalewamy połową mleka. Miksujemy aż zawartość się rozdrobni, następnie dodajemy daktyle, morele, kakao i resztę mleka. Blendujemy do uzyskania jednolitej czekoladowej konsystencji.
Słoiczek ozdobiłam orzeszkami i granolą.
Takie masło można przechowywać do 3 dni w lodówce.
Smacznego !!! :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Diet Point , Blogger