28 października

Dynia z pomarańczą

Facebook

Głównym składnikiem tego pysznego sernika dyniowego jest oczywiście ser twarogowy z wiaderka, a swój obłędny kolor i super smak nadaje mu puree z dyni, który dodatkowo podkręciłam łyżeczką kurkumy.  Sernik jest słodki i aromatyczny, upieczony na kruchym spodzie przygotowanym z płatków owsianych, a dodatkowo ubita kokosowa śmietanka jest fajnym dopełnieniem całości. Ten sernik jest naprawdę pyszny, a do tego łatwy i szybki :) 
Pisząc "sernik" mam na myśli bazę serową, z której możecie wyczarować wszystko, tak jak ja to zrobiłam. Początkowym zamiarem było zrobienie tarty, ale przyznam szczerze, że mam tylko taką bardzo dużą formę o średnicy bodajże 32 cm , także odpuściłam i pokombinowałam z formami ;) Z tej kombinacji i podanych składników wyszło mi 6 tartaletek, 3 małe i 3 duże babeczki i dodatkowo jeszcze serniczek w małej formie (średnica 16cm) . Myślę, że spokojnie forma 26cm będzie idealna :)
 
Także czekam na Wasze recenzję i życzę miłego dnia :)

Dynia z Pomarańczą

* 500g sera (z wiaderka)
* 200g puree z dyni
* 3 jajka
* 100g mleczka koko
* 1/3 szklanki soku pomarańczowego
* 0,5 szklanki słodzidła
* 3 łyżki mąki ziemniaczanej
* 1 łyżeczka kurkumy
* aromat pomarańczowy (opcjonalnie)
* 300g płatków owsianych
* 100g gorzkiej czekolady
* 40g oleju koko
* 80g masła orzechowego
* 3 łyżki miodu (sorki, nie zważyłam)

Wykonanie

1. Wszystkie składniki najlepiej jeśli będą w temperaturze pokojowej, jeśli nie, to robicie na własne ryzyko ;)
2. Mieszamy ser, pure, jajka, mleczko i sok dosłownie chwilkę na najniższych obrotach miksera
3. Dodajemy pozostałe składniki czyli słodzidło, mąkę, kurkumę, aromat i ponownie mieszamy tylko do połączenia
4. Wykładamy na wcześniej przygotowany spód, zapiekamy w zależności od formy np tartaletki 30 min, a ciacho tak z 1,5h w 160 C.
5. WAŻNE!!! Nie otwieramy piekarnika i ja (choć specjalistą nie jestem) zawsze wkładam na spód piekarnika blaszkę z wodą na czas pieczenia sernika

Spód:

1. Płatki mielimy dosłownie sekundę max dwie ;)
2. W kąpieli wodnej rozpuszczamy czekoladę z olejem i masłem
3. W misce mieszamy wszystkie składniki spodu czyli płatki, czekoladę i miód, odstawiamy do lodówki na czas przygotowania masy serowej

Smacznego i na zdrowie

Facebook
https://www.facebook.com/dietpointcom/posts/3835440639822194
 

2 komentarze:

Copyright © Diet Point , Blogger