14 października

Batony Mocy



 

Muszę to napisać, te betony są REWELACYJNE!
Powtórzyłam przepis z dodatkiem kawy i znowu mieliśmy problem aby nie pochłonąć ich w całości 🤦‍♀️
Teraz jeden leży przede mną i mówi do mnie "zjedz...zjedz mnie..." 🙈🤣

Nie będę się rozpisywać, po prostu róbcie, udostępniajcie przepis i dzielcie się wrażeniami w komentarzach 🙏

Batony

6 sztuk *
265 kcal/85g
B: 7.35g T: 10.71g W: 35.08g

* 1 duży banan
* 0,5 szklanki rodzynek/żurawiny
* 2 łyżki chia
* 1 szklanka płatków owsianych
* 0,5 szklanki orzechów*
* 2 łyżki kokosa
* 2 łyżki słonecznika
* 2 łyżki płatków migdałowych
* 2 łyżki płynnego słodzidła
* 2 łyżki kawy (espresso, opcjonalnie)
* 1 łyżeczka cynamonu (kopiasta)
* aromat waniliowy (opcjonalnie)
* szczypta soli

Wykonanie

1. W misce rozgniatamy widelcem banana, tworzymy pure, dodajemy rodzynki i chia
2. Płatki owsiane mielimy ale nie na mąkę, dodajemy do banana
3. Pozostałe składniki czyli orzechy, kokos, słonecznik, płatki migdałów również rozdrabniamy, ja to robię w malakserze miksując dosłownie 5 sekund, przekładamy do banana
4. Dodajemy słodzidło, sól i pozostałe opcjonalne składniki i mieszamy
5. Foremkę wykładamy papierem do pieczenia, przekładamy masę i formując kształt zwracamy szczególną uwagę na grubość naszych batonów
6. Pieczemy około 25 min w 180° i koniecznie suszymy na kratce

Smacznego i na zdrowie
💚❤💛

* w komentarzu zamieszczę moją formę
* Ilość sztuk zależy tylko od Was i tego na jak duże kawałki pokroicie 😉
* nie ma obowiązku dodania wszystkich bakalii wg mojej rozpiski, dajcie to co macie w proporcji:
- 0,5 szklanki bakalii miękkich (rodzynki, żurawina, jagody goi itp)
- 1 szklanka orzechów i innych dodatków (w tym chia, siemię lniane, orzechy, wiórki itp)

1 komentarz:

Copyright © Diet Point , Blogger