19 października

Czekoladowy Budyń Domowy



Czekoladowa chwila słabości
Od dziecka uwielbiałam budyń a w szczególności ten czekoladowy. Nie przepadałam i nic się w tym temacie nie zmieniło - za kisielem. Najfajniejsze w tym wszystkim jest to, że przygotowanie domowego budyniu zajmuje zaledwie 5 min a w smaku niczym nie odbiega od tego z torebki!!! Ponadto, co jak zawsze podkreślam na pewno jest zdrowszy i bez żadnych sztucznych dodatków. Z racji tego, że unikamy w diecie mleka krowiego budyń przygotowałam na bazie mleka sojowego ale myślę, że ze spokojem można go przygotować z dowolnego mleka.
 

Czekoladowy Budyń Domowy

  • 500 ml mleka
  • 2 łyżki cukru (najlepiej ksylitolu, można zastąpić syropem z agawy bądź innym zdrowym zamiennikiem)
  • 2 łyżki mąki ziemniaczanej
  • 2 łyżki kakao
  • 1 żółtko
Sposób przygotowania:
  1. Z całości mleka odlewamy 1 szklankę i dodajemy do niej cukier, mąkę, kakao i żółtko, dokładnie mieszamy najlepiej trzepaczką.
  2. Pozostałe mleko zagotowujemy
  3. Kiedy tylko mleko w rondelku zacznie bulgotać, dolewamy mieszankę ze szklanki, cały czas dokładnie i intensywnie mieszając i znów zagotowujemy nie przerywając mieszania
  4. Zmniejszamy ogień i nadal cały czas mieszamy, gotujemy budyń aż do uzyskania pożądanej konsystencji
  5. Przelewamy budyń do pucharków i serwujemy z ulubionymi dodatkami, ja np. starkowałam gorzką czekoladę i posypałam po wierzchu
    Uwaga : Nie należy gotować budyniu w zbyt wysokiej temperaturze gdyż może to doprowadzić do przypalenia i powstania grudek, a dodatkowo – po wystudzeniu – do rozrzedzenia i rozwarstwienia budyniu.  
 
Smacznego !!! :)
                       
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Diet Point , Blogger