16 września

Bańki

 
Stawianie baniek, to popularna niegdyś metoda leczenia naturalnego. Terapia próżniowa uznawana jest za kontrowersyjną, gdyż z naukowego punktu widzenia nie udowodniono jej skuteczności. Niemniej, nadal ma swoich praktykujących zwolenników. Bańki ogniowe są zalecane w przypadku zapalenia układu oddechowego, kłopotach z sercem, przy nadciśnieniu i bólach stawowych. Pomogą na przeziębienie, zlikwidują ból, ale również mogą być stosowane w celach relaksacyjnych usuwając zmęczenie i napięcie.
 
Nie ma przeciwwskazań, co do kondycji organizmu, wystarczy mieć ukończony 1 rok życia.

W opinii zwolenników, bańki działają podobnie jak akupresura i pobudzają organizm do walki z chorobą. Bańki wytwarzają podciśnienie, które zasysa skórę do wnętrza bańki. Powoduje to drobne pęknięcia podskórnych naczyń krwionośnych i wyssanie pewnych ilości białych i czerwonych ciałek krwi. W tej sytuacji organizm traktuje krew jako "ciało obce" i automatycznie włącza mechanizm obronny walcząc z infekcją.

Bański mogą zastąpić antybiotyk i są dla organizmu substytutem naturalnej szczepionki.

Na zdjęciach moje dwie pociechy, które uwielbiają ten rodzaj domowej terapii :)
O bańkach przypomniałam sobie w ubiegłym roku, gdy dziewczynki walczyły ze strasznym kaszlem. Nie chciałam podawać im antybiotyku - z wiadomych względów -  i wtedy moja mama poradziła mi, abym spróbowała terapii próżniowej. Kiedy byłam dzieckiem, bardzo często stosowała tę metodę, więc miałam doświadczonego nauczyciela. Teraz stawiam bańki ogniowe moim dzieciom w stanach infekcji i jesteśmy wszystkie bardzo zadowolone. Dzięki bańkom wykluczyłyśmy antybiotyki, co jest moim zdaniem, największą zaletą medycyny naturalnej :)


Warto pamiętać o kilku zasadach:
  • przed zabiegiem należy umyć skórę ciepłą wodą z mydłem i osuszyć,
  • lekko posmarować ciało oliwką lub tłustym kremem,
  • uwaga! baniek nie wolno stawiać na kręgosłupie, 
  • wybieramy najbardziej umięśnione części ciała: plecy, kark, klatka piersiowa (omijając okolice serca), tylną lub odśrodkową część uda oraz okolice krzyża lub lędźwi, 
  • należy omijać wszelkie znamiona,
  • nie wolno dopuścić do przewiania,
  • zalecane jest pozostanie w domu przez minimum 3 doby.

Polecam wszystkim niezdecydowanym. Naprawdę warto! :)

 
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © Diet Point , Blogger